mandag den 8. oktober 2012

BARCELONA 0.50

Tirsdag morgen tog vi med bus til Montserrat, som er et bjerg 50 km uden for Barcelona. På næsten-toppen tog vi et lille "tog" helt til toppen. Direkte fantastisk ikke at have højdeskræk, for hold da op hvor var det højt oppe. Som nogle måske kan forestille sig, var der fantastisk udsigt.
På Montserrat er der et kloster, som vi var inde i. -
Inde i klosteret var La Morenita, som på dansk går under navnet "den sorte Madonna". Det siges at figuren er fundet i en grotte "la Santa Cova" og den er meget hellig for katolikkerne. Klosteret var helt fyldt, og noget af tiden var der et kor der stod og sang. 
Efter vi havde været på montserrat tog vi til Figueres på Salvadore Dali museet, som der var proppet med primært "kvinder" I sære former og udstillet på endnu mere sære måder. Og jeg indrømmer, at jeg synes det var mega fedt. -Mest af alt fordi det var SÅ tosset! Mange af de udstilte ting var ligesom små dele, der for sig selv forestillede noget, og i en større sammenhæng forestillede noget andet. Lidt ligesom bambuskadukker som man bare kan blive ved med at åbne og kigge ned i. 
Onsdag tog vi på Camp Nou, FC Barcelonas hjemmebane. Her så nogle af mine klassekammerater Messi. Blandt andet så min bror ham, og selvom at jeg også ville have set ham, er jeg glad for at det var min bror og ikke mig. Jeg er nemlig ikke særlig meget fodboldfan overhovedet. 
Efter Camp Nou tog vi i Park Guell, som Gaudi står bag. Der var så fint, farverigt og FYLDT med turister. 
I parken -på den 152 m. lange bænk- sad der en tegner og tegnede os alle sammen til et ikke fast beløb. Det var jo alt, alt for hyggeligt! Sjovt var det da også, selvom at jeg kom til at ligne en blond latino... 
Her er det så. Fra venstre mod højre: Emilie, mig og Signe i Parc guell d. 3 oktober 2012. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar