søndag den 7. oktober 2012

BARCELONA 0.25

Mandag morgen og formiddag var vi på guidet tur i det Gotiske kvarter omkring Ramblaen(hvor vi boede). Ramblaen er et udtørret flodleje, hvor der nu er en masse butikker, spisesteder og små boder hvor man kan købe en masse unødvendige og nødvendige ting. 
På den guidede tur fik vi også set katedralen..
Fordi vi alle sammen(i hvertfald mange af pigerne) var i sommerbeklædning, måtte vi der inden vi gik ind, købe et tørreklæde at tage på som en forlænger-nederdel. Grimt(og gennemsigtigt) men anstændigt var det, og vi fik ikke skæld ud.

Vi fik vores guide til at tage et billede af os foran kirken -med solen i ryggen- altid en fantastisk idé hvis man ikke er  flashs største fan... Set fra den lyse side, ligner vi så allesammen helgener med glorier på hovederne.

Anyway så har min mor lige lagt bogen "Havets Katedral" ind på mit værelse fordi den handler om hvordan lige netop denne kirke blev bygget. Så begge mine forældre er ret opsat på, at jeg skal læse den. De mener, at den er 629 sider ren guf, så jeg må nok hellere. Ha ha.

Smalle var mange af gaderne, og i starten tog jeg rigtig mange for mange billeder af det... Senere gad jeg så ikke tage billeder af dem, fordi jeg havde så mange - der på mange måder mindede om hinanden - Men overvej lige engang hvor hyggeligt det jo er!

Vi tog efter den guidede tur metroen til Sagrada Familia, Gaudis mesterværk. Kirken er endnu ikke færdig, men på trods af det var jeg i hvert fald bare en smule overvældet af dens detaljerigdom. Hver lille kvadratcentimeter er jo noget helt unikt, og kvadratcentimeter er der jo nok af. SÅ fantastisk.
Da vi kom ind i kirken, elskede jeg den så bare endnu mere. Lyset var helt fantastisk, og netop dét er helt sikkert noget der skal opleves. Gaudi havde virkelig fat i den lange ende!
Vi var også oppe og se udsigten fra kirken, men jeg har valgt at vise jer endnu et billede fra indersiden af kirken, for at demonstrere, at den altså lige var dét mere fascinerende end udsigten.
Hej piger! Jeg har tænkt mig at dele barcelona turen op i 4 indlæg. "Mandag 0.25", "Tirsdag og Onsdag 0.50", "Torsdag og Fredag 0.75" og "Køb 1.00". For en god ordens, min egen og jeres skyld har jeg valgt ikke at skrive om ALTING. Så jeg håber at i kan holde til for mange billeder med lidt afkortede beskrivelser i de næste par indlæg!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar