mandag den 6. august 2012

Pancakes


Du skal bruge:
1 liter minimælk
1 sjat øl(ca. 1 spsk.)
501 g hvedemel (præcist)
4,5 spsk. sukker
0.5 tsk. vanilliesukker
100 g. smør
1 drys kanel

Fremgangsmåde:
1. Bland alle tørre ingredienser med 6 dl. af mælken. Rør til der ikke er flere klumper. Smelt smøret.
2. Bland det smeltede smør, resten af mælken og øllet i. Pisk det.
3. Bag dem på din pande, til den farve du vil have dem.

Det er aldrig særlig heldigt, når jeg begiver mig ud i køkkenet for, at lære mig selv at lave mad.
Men tidligere i dag besluttede jeg mig for, at bage. Men vi havde seriøst ikke noget i huset. Hverken æg, chokolade eller nogle af de andre vigtige (efter min indre bog) ingredienser. Så jeg fandt en opskrift her på pandekager uden æg. Hvis I går ind og kigger på opskrifen og sammenligner med min, er der nogle ting jeg har byttet lidt ud og nogle jeg har tilføjet. Kreativt, Amalie, Kreativt.

Som I kan se på billederne, kunne jeg altså godt bruge et kursus i at vende pandekagerne, for det er jeg virkelig forfærdelig til. Men hvis nu man lukker øjnene, smagte de ret godt. Haha.

2 kommentarer:

  1. Lækre pandekager!

    Jeg vil bare sige tusind tak til dig! Jeg skrev tidligere, om hvordan du fik din header på midten. Så gjorde jeg som du sagde(lavede det i pixlr) og nu er den på midten!
    Mange tusind tak!

    Hilsen Ida
    http://mind-blows-by-ida.blogspot.dk

    SvarSlet