mandag den 19. marts 2012

zonen


Her har jeg siddet før. Ikke bare en eller to gange. Jeg har siddet her mange gange. Flere gange end jeg kan huske. På en væg gengives det lys, der af vane lyser gennem de store vinduer på en helt bestemt og bekendt måde.
Musikkens fine toner flyder ud af højtalerne, og overdøver alt. Den overdøver fjernsynet, der inde i stuen larmer for ingens skyld. Den overdøver min bror der spiller på sin playstation lige inden ved siden af, på sit værelse. Og den overdøver min mor der kalder: "Jeg tager ud og henter far!". Det eneste den ikke overdøver er mine tanker. Jeg kigger rundt. Det er ikke noget specielt smukt sted jeg er. På tøjskabet hænger et par billeder, på en låge kan ikke lukkes, fordi et stykke tøj ligger i klemme. På sengen ligger dynen krøllet sammen. Oven på den ligger en bunke nyvasket tøj. Rundt omkring står der sterinlys, som for første gang i lang tid var tændt i går aftes. Ud af en stor, sort guitarformet taske titter den elskede venstrehåndsguitar. På bordet som jeg sidder ved, står et penalhus der er så fyldt, at det ikke kan lukkes, en tom skål, mit kamera, en glasvase med pensler, min computer og en masse andet. Noget står der til pynt, og andet pynter bestemt ikke.

Det er her jeg slapper af, synger, spiller guitar, tegner, drømmer, græder, skriver, snakker med mig selv, tænker og bruger det meste af min tid. Det er her jeg kan være mig selv, men det er også her jeg finder ud af hvordan jeg er mig selv. Her kan jeg være alene uden at være ensom. Det er her jeg starter og slutter hver dag. Og det er lige for tiden mit yndlings sted.

mit værelse.

3 kommentarer:

  1. Har du lyst til at følges? :-)'
    Besøg meget gerne min blog, så vil jeg blive glad!

    Knus<3
    http://justsmiiiile.blogspot.com/

    SvarSlet
  2. Hejsa igen Amalie-Maria!
    Blev helt trist da du havde lukket din anden blog.. men så så jeg du havde lavet en ny, tak.
    Håber stadig du vil følge min blog, jeg følger ihvertflad din.

    leaseyes.blogspot.com
    Kram Linea

    SvarSlet
  3. Hey fed blog :)
    Jeg faldt over din blog da Camilla skrev et link til din blog på hendes blog :)
    Jeg håber at du vil tjekke min blog ud den hedder www.sofie-brandt.blogspot.com og måske blive fast læser det vil betyde meget, jeg vil ihvertfald gerne være fast læser af din :)

    SvarSlet